27 December 2007

正常狀態中

我今天帶了布仔上班。人不是很多,該不會被人發現吧。

有好朋友報喜訊,其實也不全是意料之外。前些時候我和好朋友談及某些,留意對方的答案有些特別,另外好朋友的親密朋友說過的也有點玄妙,故當時已有推想。所以聽到時沒有太大反應,只是暗說了"果然",絕非事後孔明。看來我在某些事上還是頗敏感的。。。還是太敏感?所以實際上我聽了後有點失望,因為朋友在我推想到後才告訴我。但想深一層又不是對方的問題,人家已很早跟我說,我自己有怪異感應,可不是人家的錯。想明白後又覺得自己的失望很搞笑。

如果某些人的情緒化是因為寂寞,那我的情緒化又從何以來?我倒不是寂寞與否決定我的情緒,相反情緒可能決定了那一刻我怕不怕寂寞。已經常從外觀察自己,還是找不到情緒波動的標準原因。現在處於正常狀態的我,絕對分析得出甚麼時候我是hyper,甚麼時候我是depress,甚麼時候我是normal。同一件事情,發生在不同的時候,我的反應會因著我的精神和情緒狀況而很不相同。我也知道這樣不太好,但往往有人跟我說知道不好就要改時,我只能一臉迷惘。有甚麼是說改就是去改那樣簡單的,一定不是這事。要知道,我現在是正常狀態才能說出這問題,正常以外是有可能分辨不出自己在正常以外的。有些時間我很難接受與正常的deviation太大,故用"分身"來形容那種狀態。可能是想以此分裂出一個人格,讓處於正常的我有可撒賴的機會,何其不負責任。其實我最想確定的,是到底只是我寵壞了我自己,還是我真的該去會一會Freud的信奉者。若只是我寵壞了我自己,或者靠思索可以改變一切。

9 comments:

  1. are you on the wrong post again? XD

    ReplyDelete
  2. no ar. make sense ar.. hahaha

    ReplyDelete
  3. mus be becoz I don't think it's hou deep at all... sounds like me 發up風...XD

    ReplyDelete
  4. wahahahah.. yes... i needa ask u abot that part "前些時候我和好朋友談及某些,留意對方的答案有些特別,另外好朋友的親密朋友說過的也有點玄妙" what did they say lei?

    also, personally I think more like this. "我倒不是寂寞與否決定我的情緒,相反情緒可能決定了那一刻我怕不怕寂寞"

    where to eat tonight lei?

    ReplyDelete
  5. I can't recall what they said!

    It's the same as A&A's getting married, which they have some sort of different response to something and so I knew it.

    Apparently I have a special ability (a mutant power!) of sensing unsual things happening around me by looking at people's action and hearing what people says... like Tina's pregnancy. But sometimes I am very insensitive, I dunno aye~

    When girls are depress they tend to like friends around (not guys though!). However there are some people want friends around all the time no matter they are depress or happy or nothing different from another normarl day. When I am depress I am not neccesarily need friends, but usually I need time to think.

    where to eat ar... you guys decide la, if you ask Nick, he would say 燒鴨la...:P

    ReplyDelete
  6. then 燒鴨 la
    haven't had chinese food for so long. man i'm so missing home cook chinese food.

    ReplyDelete
  7. me cook u some food later la...

    ReplyDelete