30 March 2007

我的天空失去你的海岸

昨天駕車回家時,CD剛好播到這首歌。

甚麼是"我的天空失去你的海岸"?我想了又想。

天空,是擁有的,是處身的,是能有主權決定的。
海岸,是依靠的,是停泊的,是能棲息於其中的。

"我的天空失去你的海岸",可能是:
我所擁有的不再有你 -- 原來是讓我依靠的;
我所處身的不再是你 -- 原來是讓我停泊的;
我有主權決定的居所不再包括你 -- 原來是能讓我棲息於其中的。

後來我又想出了另一個有少許不同的看法。不過看連貫性,還是之前的解釋像一點。

我的天空是我的任性,你的海岸,是唯一能容納我的任性的地方吧。

1 comment:

  1. Megatron has been shipped. Will probably arrive end of next week.

    They use EMS shipping so the price is slightly higher than expected, but since the exchange rate is quite good right now, I think it will be about $150~160NZ when they charge my credit card.

    I will let you know again when it arrives to NZ - I hope you can pick it up and check it within 7 days after arrival, because that's when their returns policy ends (i think).

    ReplyDelete