22 July 2008

納悶

某人回來了,卻忘了買些甚麼給我。雖然口說也不期望對方會記得,說實在還滿失望的。很複雜的原因,然而沒有太有力的道理。說就說不喜歡,其實還滿喜歡的,所以有點失望吧。我還刻意沒有叫爸媽買回來。再加上對方沒有給我寄來一片紙,而我對心意的要求又高,不要自己給對方地址在先。那天為此在納悶的的我就是不要說第一句話,看也不看一眼。這個當然沒有人會注意到,只是我自己在無聊納悶而已。

這令我聯想到可能我對別人的要求太高了。因此,以往為朋友騙了我些不太關我事的東西生氣,人家還不知我幹麼無端不高興。又為其他芝麻小事納悶,人家可能連有這樣的事情也未必留意得到。也不能給人知道,因為都是些小事情,其他人一則完全不當是一回事,二則不會為那麼無聊的事納悶。

沒叫爸媽帶回來的原因,別人大抵也會覺得好不無聊。我總覺得「希望」該是獨一的。我不會希望不同的人為我做同一樣的事情,除非第一個人已落實沒有做到。我不是「漁翁撒網」類型的人,總想一個希望放於獨獨一人身上。或者因為我自己覺得這樣被期待代表被重視,所以我也也認為別人要被這樣期待。

不是甚麼特別的事啦,只是隨口說說而已。

4 comments:

  1. just wondering...do you think you care for the person and you want him/her cares for you as well. By getting you something (whether big or small), it shows he/she remembers you even when he/she is away -

    ReplyDelete
  2. Ah actually, I asked for specific thing, which cost several dollars, so no question about whether big or small, hahaha.

    Maybe aye. I do want everyone in the world to remember me... :D

    ReplyDelete
  3. my husband has gone for a business trip. he asked if i wanted him to get me anything, i said "no," but deep inside, i knew i would want him to get me a little something. i just wasn't sure if it's the same situation for you.

    ReplyDelete
  4. Well, that's different. I don't expect someone to bring me something if I said "no". I am very honest and vocal in this kind of things. Not very polite. hahaha...

    ReplyDelete